Automobilul viitorului, agentul 007?

IntAutoSalonGenf08Automobilul viitorului se contureaza din ce in ce mai mult ca o masina coborata din lucrarile science-fiction de numai acum 10, 20 de ani, adica foarte asemanator cu automobilele vazute in pelicule de success ca Razboiul stelelor, Al Cincilea Element sau Total Recall.

Sa ne aducem aminte de aceste automobile care puteau fi inchiriate si te duceau singure la destinatie, doar un robot fiind cel care comunica cu pasagerul, restul fiind automatizat. Mai mult decat atat, acestea stiau sa aleaga cel mai convenabil drum astfel incat clientul sa ajunga cat mai repede si mai sigur la destinatie.

Recentul salon auto de la Geneva a readus in atentia intregii lumi faptul ca, viitorul este din ce in ce mai aproape. Asa cum prevedeam in unul dintre recentele noastre articloe referitoare la masinile de inchiriat si firmele de rent-a-car, se pare ca ziua in care automobilul electric va deveni atotstapan pe piata auto nu este departe. Este adevarat ca toate companiile mari producatoare de autoturisme au fost prezente cu masini mai mult sau mai putin clasice de la Alfa Romeo, Buggati, Bentley, Citroen (cu noul Citroen C1), Ferrari, Fiat, Ford, Mercedes, Opel,  Volkswagen, Renault si multe, multe altele. Cu toate acestea, vedetele au fost masinile inteligente, masinile viitorului.

Rezistenta la schimbare insa se vede chiar in interiorul marilor producatori de autoturisme care nu vad cu ochi buni dezvoltarea acestui domeniu in directia in care se pare ca se va ajunge la o hipertehnologizare a autoturismului viitorului.

Recent, in urma desfasurarii acestui salon auto si nu numai, Martin Winterkorn presedintele boardului de la Volkswagen AG, prezenta la IT CeBit de la Hanovra prezenta in mod hilar, dezavantajele autoturismului care se conduce singur, hipertehnologizat, transformandu-l intr-o sperietoare pentru adeptii teoriei conspirationiste.

Actualul CEO al renumitului producator de masini spune ca atoturismul viitorului va fi un monstru de date care va spiona utilizatorii sai, va strange date despre acestia in scopul de a manipula mai bine opinia publica si consumatorii.

Ce nu spune domnul  Winterkorn este ca, marile concerne din domeniu se tem ca evolutia automobilului modern va scadea consumul, in timp ce ideile ecologice capata din ce in ce mai mult teren, conceptele de inchirieri auto si car sharing fiind imbratisate de foarte multi occidentali.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: