De unde inchiriez o masina?

masini de inchiriatZilele trecute nu mi-a venit sa cred cand un amic m-a sunat si m-a intrebat foarte senin: „ma, tu crezi ca gasesc undeva in Bucuresti o masina de inchiriat?”. Am ramas incurcat, de fapt am ras putin fiind convins ca este vorba de o gluma. Zice: ‘nu, nu glumesc, de unde inchiriez si eu o masina?”.

Dupa ce am facut niste mici eforturi sa imi revin, omul meu fiind in fapt un tip extrem de inteligent si educat, adica cel mai bun it-ist pe care il cunosc, uite ca nu i-a dat prin cap sa caute pe Google despre inchirieri auto, rent-a-car in Romania, fiind pe deplin convins, acolo, in intimitatea laboratorului sau ca in Romania nu exista firme de inchirieri.

Este adevarat ca oamenii foarte inteligenti ne surprind deseori cu astfel de lucruri care nu au nimic de-a face cu inteligenta sau educatia, dar, din acest incident am tras, fara sa vreau o alta concluzie decat cea la care s-ar astepta cineva.

Dupa ce i-am dat mai multe informatii amicului referitor ca cum poate sa gaseasca o masina ieftina si buna de inchiriat, cum sa caute oferte serioase si, mai ales pe unde sa le caute, care este cea mai buna masina pentru scopul sau, l-am intrebat cum de nu s-a gandit ca si in Romania, o tara a Uniunii Europene, parte a lumii moderne, nu ar exista niste firme de rent-a-car?

Mi-a spus ca nu s-a gandit ca va gasi o firma de inchirieri in Bucuresti, cu atat mai putin firme de prestigiu mondial pentru ca stie ca romanii nu folosesc masini inchiriate, ca romanului ii place sa aiba proprietate si ca o astfel de afacere, cu autoturisme nu ar avea succes in Romania.

Dupa raspunsul sau am avut si marea revelatie: firmele de inchirieri auto nu isi fac reclama in media audio-vizuala. Am vazut reclame la aproape orice tip de servicii dar, realizez ca, la televiziunile si radiourile din Bucuresti nu am vazut sau auzit reclama la inchirieri auto. Sa fie aceasta o lacuna a strategiilor de marketing ale acestor companii? Nu se motiveaza investitia pentru ca treaba merge struna, de la sine sau pentru faptul ca managerii considera ca banii investiti in reclamae nu se vor intoarce in afacere?

Poate ca aceste firme folosesc alte canale de publicitate, mult mai uzitate de catre potentialii clienti dar in detrimentul pierderii vizibilitatii la masele largi?

Iata niste intrebari la care poate vom gasi raspuns in viitor si la care ar trebui sa se gandeasca si managerii acestor companii pentru ca reclamele din media pot forma si un obicei de consum daca sunt bine orientate.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: